Subject: Euroopa lõhnaainete ja kosmeetikatööstuse kaitsmine regulatiivsete muutuste keskel: lahendused KMR-klassifikatsioonide ebaproportsionaalsete mõjude vastu
From: "Hallar Meybaum" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, "Erkki Keldo - MKM" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>,Mari-Anne Härma
Cc: Sandra Särav, "[email-masked]"
Date: Tue, 6 May 2025 11:37:34 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere !

Austatud ministrid

Pr. Karmen Joller

Hr.  Erkki Keldo

  Teadmiseks:

 Mari-Anne Härma

  Sandra Särav-Tammus

 Enda Veskimäe

Veebruaris avaldas EL Komisjon kosmeetikatoodete töögrupi (CPWG) 
töödokumendi eelnõu: Guidance for the implementation of Article 15 of the 
Cosmetic Products Regulation (replacing the “CMR exemption procedure 
February 2020”)

Liikmesriikidel on oma arvamuse avaldamiseks aega kuni 16.05.25

Palume Eesti Keemiatööstuse Liidu ja meie kosmeetika- ja tarbekeemiasektori 
nimel võtta arvesse manuses olevaid seisukohti ning edastada need Euroopa 
Komisjonile.

Lisaks palume süsteemselt tegeleda süveneva probleemiga, kus üha rohkem 
koostisosi saab CLP määruse alusel KMR 1 (kantserogeenne, mutageenne, 
reproduktiivtoksiline) klassifikatsiooni, mis vallandab automaatsed keelud 
kosmeetikatoodete (CPR) määruse alusel. See ohustab pikaajaliselt ohutult 
kasutatud toodete kättesaadavust, piirab tarbijate valikuvõimalusi ja 
nõrgestab Euroopa konkurentsivõimet ja kultuurilist identiteeti.

Lugupidamisega/With kind regards

Hallar Meybaum

Peterburi tee 46

 <http://www.keemia.ee/> www.keemia.ee

5169925; 6139775